Lessen

FysioFit is een modern trainingscentrum waar je zowel individueel als in groepsverband kunt trainen. Met ons aanbod aan lessen kun je gevarieerd trainen op een manier die jij leuk vindt en op een niveau dat bij je past!

    • Figuur Fit
    • Power Circuit
    • Personal traning
    • Basic BBB
    • Slank & Fit
    • Step-BBB
    • Spinning
    • Senioren fitness
    • Fit op maat
    • Perfect pilates
    • Yoga en Yoga (ontspanning)

 

Figuur Fit

Bij Figuur Fit wordt in verschillende vormen het uithoudingsvermogen en krachtuithoudingsvermogen getraind. Na de warming-up op swingende muziek bent u klaar om het hele lichaam te trainen. Er wordt niet alleen m.b.v. toestellen getraind, maar ook grond-, balans- en spierversterkende oefeningen horen bij de Figuur Fit training. Iedere week staat er een ander lichaamsdeel en een andere trainingssoort centraal. Zo blijft de training afwisselend en traint u het hele lichaam.


Power Circuit

Power Circuit is een pittige en effectieve work-out waarin je in 45 minuten alle spiergroepen traint. De oefeningen worden gericht op de conditie kort en intensief in circuitvorm afgewerkt. Je traint het hele lichaam met de focus op de Core-Stability. Dit houdt in dat je een sterk spierkorset opbouwt van de buik en rugspieren, wat helpt om fitter en sterker door het dagelijkse leven te gaan.

Alle oefeningen zijn aan te passen en daardoor geschikt voor iedereen, jong en oud! Wacht niet langer en ervaar het!

De Power Circuit lessen moeten online worden gereserveerd.


Personal Training

Uw personal trainer van Fysio Fit Zuidlaren helpt u om uw persoonlijke doelstelling(en) te bereiken. Of u nu wilt beginnen met sporten of wat kilo’s wilt afvallen. Bij u thuis wilt trainen, in een fitnesscentrum of in het park. Uw personal trainer staat voor u klaar en zorgt ervoor dat u uw schema blijft volgen. Via persoonlijke begeleiding, verrassende en effectieve trainingen leert u van bewegen een gewoonte te maken en geeft u uzelf zo de fitheid die u verdient.


Basic BBB

Altijd al willen starten met een groepsles, maar durf je de stap niet te nemen? Doe dan mee met de Basic-BBB les. De basis van een aerobics/ stepsles in combinatie met krachtoefeningen van de Buik, Billen, Benen.

Basic BBB is geschikt voor de enthousiaste, beginnende sporter.

De Basic BBB lessen moeten online worden gereserveerd.


Slank & Fit

Momenteel is er geen groep, informeer bij de balie naar de andere mogelijkheden.

Voor wie? Iedereen die graag:

» Zijn of haar gezondheid wil verbeteren, maar het nog niet zelfstandig lukt

» Gemotiveerd is om een leefstijlverandering aan te gaan

 

Doel van het programma:

» Lekker in je vel zitten! Verbeteren van je conditie, gewicht en kledingmaat

» Ontwikkelen van een gezonde levensstijl

» Plezier krijgen in gezond bewegen en eten

 

Wanneer?

Vraag aan de balie naar de mogelijkheden

 

Hoe gaat het in zijn werk:

» Gestart wordt met een fitheidstest door de lifestylecoach/fitness instructeur (Justin Timmer). Jouw beginsituatie wordt in kaart gebracht (uithoudingsvermogen, kracht en leefstijl).

» Tijdens het intakegesprek zullen we bespreken wat je wilt verbeteren of behouden, jouw persoonlijke doelen.

» Er zal een persoonlijk oefenprogramma opgesteld worden, gericht op jouw doelen.

» In de eerste week wordt er een intake gepland bij de diëtist (Eline Berger), waar jouw doelen worden vastgesteld. Van de diëtiste krijg je een cursusboek mee waardoor jouw eetgewoonten zichtbaar worden en verbeterd worden. In week 6 en 12 wordt jouw plan geëvalueerd en eventueel bijgesteld.

» In week 3 is er een groepsbijeenkomst Mindfull eten waarbij je in de groep verbanden gaat  leggen tussen eetgedrag en factoren die jouw eetgedrag beïnvloeden. Er wordt geoefend met het bewust proeven van voeding.

» Eén keer per week ga je bewegen met de Slank en Fit groep. Daarnaast ga je jouw eigen dagelijkse (beweeg)doelen opstellen. In kleine stappen gaan we van bewegen een goede gewoonte maken.

» Aan het einde van de 12 weken is er een eindtest t.a.v. kracht en uithoudingsvermogen en een evaluatie of jouw doelen behaald zijn met lifestylecoach en diëtiste.

» Aan het eind van het traject wordt er een plan gemaakt om deze levensstijl te behouden. Waar en op welke manier ga je doortrainen en hoe behoud je jouw nieuwe eetpatroon?


Step-BBB

Step-BBB is een zeer effectieve training, gericht op het versterken van de drie grote spiergroepen: Buik, Billen en Benen. Daarnaast ligt de nadtruk op het verbeteren van de conditie. Bij de lessen wordt gebruik gemaakt van ene step. Dit is een in hoogte verstelbaar bankje waar je, op de maat van de muziek, op verschillende manieren op- en afstapt. Onder begeleiding van gemotiveerde instructrices en stimulerende muziek zorg je ervoor dat je vetverbrandingssysteem op volle toeren draait. Gecombineerd met de spierversterkende oefeningen van de buik, billen en benen zorgt dit voor een strak lichaam!

Step-BBB is een swingende en uitdagende groepsles geschikt voor iedereen!

De Step-BBB lessen moeten online worden gereserveerd.


Spinning

Spinning is hard werken en kost liters zweet, maar je bouwt een enorm uithoudingsvermogen op. Wie er eenmaal mee begint, is vaak niet meer te stoppen. Spinning® is een pittige training die goed is voor een sterk hart, het vergroten van je longinhoud, een goede bloedsomloop en soepele spieren. Spinning, het woord zegt het al, betekent namelijk ‘snel ronddraaien’. Je bent dus echt hard aan het werk tijdens een uurtje fietsen.Tijdens onze spinninglessen wordt er gefietst op hartslag. Door naar je hart te luisteren, weet je wanneer je harder moet trainen en wanneer je het rustiger aan moet doen. De beste manier om fit te worden en je doelstellingen te bereiken, is trainen op de juiste intensiteit. Met een hartslagmeter train je verantwoord, verbeter je de conditie en prestatie en optimaliseer je de hersteltijd van je lichaam.

De Spinning lessen moeten online worden gereserveerd.


Senioren fitness

Seniorenfitness is bedoeld voor actieve 60-plussers die het leuk vinden om op een afwisselende manier te trainen. De trainingen worden zowel binnen als buiten gegeven, uiteraard mede afhankelijk van de weersomstandigheden. Binnen is dat in de vorm van conditie- en circuittraining, buiten in de vorm van Sportief Wandelen of Nordic Walking. Bij de training binnen wordt aandacht besteed aan zowel de algemene conditie als de training van de verschillende spiergroepen. Voor  Sportief Wandelen en Nordic Walking zijn stevige lage wandelschoenen en makkelijk zittende kleding voldoende. Nordic Walking is inmiddels ook in Nederland erg populair. Dat heeft natuurlijk  te maken met het feit dat het heel erg goed voor je conditie is, maar ook dat door het gebruik van de stokken (poles) de belasting op de gewrichten veel minder is. Voeg daarbij het op een gezellige, sportieve manier buiten bezig zijn in de prachtige omgeving van Zuidlaren en je begrijpt dat Fysio Fit Zuidlaren ook hier geweldige mogelijkheden biedt!


Fit op maat

Fit op Maat is een gevarieerde fitnesstraining voor mensen die graag hun fitheid op peil willen houden of verbeteren, maar hier extra individuele begeleiding bij willen of nodig hebben. Dat kan bijvoorbeeld belangrijk zijn in verband met lichamelijke beperkingen. Onder begeleiding van een fysiotherapeut train je in een groep van maximaal 8 personen, waardoor er extra zorg en aandacht aan de training gegeven kan worden. Het trainingsschema wordt op maat gemaakt na het afnemen van een fitheidstest en houdt rekening met eventuele persoonlijke beperkingen en doelstellingen. De cursus bestaat uit 1 of 2 keer per week een uur trainen gedurende 12 weken.


Perfect pilates

Perfect Pilates® is een training voor het hele lichaam: voor Body & Mind. De oefeningen worden uitgevoerd op een fitnessmat op de grond Het is als het ware ‘back to basic’: terug naar alle natuurlijke bewegingsvormen en terug naar de natuurlijke spierketens. De kracht zit vooral in de eenvoud en combinaties van de bewegingen. Zowel kracht, lenigheid als stabiliteit komen aan bod.
Perfect Pilates® is een trainingsvorm die voor iedereen toegankelijk is, ook voor mensen met pijnklachten. Omdat er veel aandacht wordt besteed aan de training van buik- en rugspieren en de rompstabiliteit heeft Perfect Pilates® een positief effect heeft op rugklachten. Zelfs mensen met een hernia kunnen baat hebben bij deze training,omdat het voor hun juist extra belangrijk is om de stabiliteit en kracht te trainen van de diepe spieren van de romp. Ook voor mensen met bekkenproblematiek na bijvoorbeeld een zwangerschap en/of incontinentieklachten heeft Perfect Pilates® een positief effect. Maar voor iedereen geldt: het is een ideale manier om lenigheid en spierkracht te trainen zonder een grote belasting op de gewrichten!

De Perfect Pilates lessen moeten online worden gereserveerd.


Yoga en Yoga (ontspanning)

Optimale conditie, kracht en souplesse door yoga

Yoga bij Fysio Fit is een vorm die veel op Power Yoga lijkt. Het bestaat uit dynamische en krachtige yoga-oefeningen. Door gebruik te maken van een combinatie van adem-technieken en dynamische oefenpatronen ontwikkel je een optimale conditie, kracht en souplesse. Het haalt het allerbeste uit jezelf naar boven.

De oefeningen zijn opgebouwd uit terugkerende patronen met daartussendoor nieuwe uitdagende houdingen en bewegingen. Door de vloeiende overgangen van de ene naar de andere oefening ontstaat een flow die je ongekende mogelijkheden naar boven haalt en je steeds nieuwe grenzen laat overgaan.

Yoga is geschikt voor iedereen die van uitdagingen houdt, wil bewegen en grenzen wil verleggen. Yoga is spannend en inspannend. Yoga leert je om je bewust te zijn van het heden, om te genieten van het moment. Ook lichamelijk heeft het veel voordelen. Zo krijg je:

  • Flexibelere spieren
  • Een betere houding
  • Een betere concentratie
  • Een betere doorbloeding
  • Je ademhaling verbetert

Yoga (ontspanning)​

In deze les ligt de nadruk op ontspannen, rekken en ademhaling. Dit is een perfecte les om te starten met Yoga, maar ook om meer rust te krijgen in uw lichaam. Door op uw ademhaling te focussen en de oefeningen rustig uit te voeren, krijgt u controle over de oefeningen en uw lichaam. Ontspanningsoefeningen zijn onderdeel van de les, hierdoor zal u na de oefeningen minder spanning in uw lichaam ervaren.

De Yoga lessen moeten online worden gereserveerd.